Etapy powstawania projektu aranżacji wnętrz

Krok pierwszy – brief KlientaKrok pierwszy – brief Klienta

W jaki sposób stworzyć projekt, który odpowie w pełni na wszystkie oczekiwania i potrzeby Klienta? Niepozorny brief okazuje się jednym z ważniejszych etapów jego powstawania.

Dzięki spotkaniom briefingowym nie tylko dowiadujemy się, czego oczekuje od nas Klient, ale zbieramy również kluczowe informacje, które pomagają nam zrealizować zamierzony cel. Dowiadujemy się m.in. w jaki sposób funkcjonuje biuro oraz kto i na jakich zasadach ze sobą współpracuje w ramach struktury firmy. Taka wiedza pozwala nam w najlepszy sposób rozplanować miejsca pracy dla poszczególnych członków zespołu. Jeśli natomiast biuro, które mamy zaaranżować jest częścią międzynarodowego przedsiębiorstwa, musimy pamiętać o tym, by nowy projekt stanowił spójny element z wizerunkiem wszystkich pozostałych oddziałów.

Brief jest również najlepszym momentem, by porozmawiać o budżecie – ustalenie maksymalnego pułapu kosztów zawczasu, pozwala uniknąć błędów i niepotrzebnych nieporozumień na etapach projektowania i realizacji przedsięwzięcia. Co więcej świadomość budżetu pozwala nam określić, na które elementy projektu warto położyć największy nacisk. Jednej firmie może najbardziej zależeć na reprezentacyjnej recepcji i gabinetach zarządu. Dla innej priorytetem zaś będzie funkcjonalna strefa odpoczynku i wysoki standard mebli pracowniczych.

Krok drugi – wizja lokalna i inwentaryzacja architektonicznaKrok drugi – wizja lokalna i inwentaryzacja architektoniczna

Kiedy już Klient podzieli się z nami wszystkimi informacjami na temat swoich oczekiwań, przychodzi pora na wizję lokalną i dokładną inwentaryzację architektoniczną. Na tym etapie poznajemy możliwości aranżacyjne danego wnętrza – pojawiają się również pierwsze koncepcje urządzenia danej przestrzeni. Stawiamy na to, by maksymalnie wykorzystać mocne strony wszystkich pomieszczeń. Ten etap pozwala nam zweryfikować ustalenia, które miały miejsce na spotkaniu briefingowym.

Krok trzeci – wstępny rzut i przedstawienie kosztorysówKrok trzeci – wstępny rzut i przedstawienie kosztorysów

Efektem zebrania kluczowych informacji od Klienta oraz przeprowadzenia wizji lokalnej przestrzeni jest rzut, który przedstawia inwestorom naszą wizję aranżacji danego biura – z dokładnie rozplanowanymi pomieszczeniami. Dojście do finalnej koncepcji nierzadko wymaga udziału kilku członków zespołu, którzy podczas procesu kreatywnego dzielą się swoimi pomysłami i spostrzeżeniami. Na tym etapie przedstawiamy Klientowi również pierwsze, wstępne kosztorysy uwzględniające koszty mebli pracowniczych oraz cały zakres prac budowlano-remontowych. Udostępniamy ponadto zdjęcia z proponowanym przez nas wyposażaniem.

Krok czwarty – przygotowanie wizualizacji pomieszczeńKrok czwarty – przygotowanie wizualizacji pomieszczeń

Kiedy inwestor zaakceptuje przedstawiony projekt, przygotowujemy wizualizacje pomieszczeń, uwzględniające wszystkie sugestie ze strony Klienta. Takie wizualizacje pokazują wygląd biura już po przeprowadzeniu wszystkich prac. Ten etap pozwala nam ostatecznie określić założenia i opracować finalną koncepcję aranżacji. Przygotowujemy również ostateczną wersję kosztorysów..

Krok piąty – podpisanie umowyKrok piąty – podpisanie umowy

Kiedy powstaną już wizualizacje, przychodzi pora na podpisanie z Klientem umowy. Inwestor może wybrać jeden z dwóch proponowanych przez nas modelów współpracy. W zależności od tego czy Klient ma własną ekipę budowlaną-remontową, czy tez nie, umowa obejmuje jedynie dostarczenie projektu, wyposażenia i mebli biurowych oraz harmonogramu dostaw bądź także przeprowadzenie wszystkich koniecznych prac.

Krok szósty – przekazanie dokumentacji technicznej ekipie budowlano-remontowejKrok szósty – przekazanie dokumentacji technicznej ekipie budowlano-remontowej

Odpowiednio przygotowana dokumentacja techniczna to nieodzowny element dobrego projektu, który pozwoli od początku do końca płynnie wykonać wszystkie prace. Dokumentacja daje gwarancję, że przedsięwzięcie przyniesie zamierzony efekt – a na etapie realizacji nic nie umknie uwadze wykonawców. Co więcej, taka instrukcja dla ekipy budowlanej stanowi nieocenioną pomoc, która chroni przed pomyłkami mogącymi przytrafić się w trakcie prac budowlano-remontowych.

W przypadku gdy Klient zdecyduje się na współpracę z własną ekipą, możemy mu zaproponować objęcie nadzoru nad realizacją projektu zgodnie z jego założeniami. Wspieramy go tym samym naszą wiedzą i doświadczeniem.

Krok siódmy – dostarczenie wyposażenia i mebli biurowychKrok siódmy – dostarczenie wyposażenia i mebli biurowych

Finalnym etapem całej realizacji jest dostarczenie wyposażenia i mebli biurowych do odpowiednio przygotowanego lokalu. Kiedy już meble znajdą się w biurze wystarczy rozmieścić je zgodnie z planem, a Klient może cieszyć się zupełnie nową, dostosowaną do potrzeb jego firmy aranżacją.

Na życzenie naszych Klientów rok po zrealizowaniu projektu przeprowadzamy darmowy przegląd serwisowy. W ramach takiego przeglądu zajmujemy się m.in. kontrolą i regulacją wyposażenia oraz mebli. Co więcej, w kolejnych latach po zakończeniu projektu utrzymujemy stały kontakt z naszymi klientami i pozostajemy otwarci na ich potrzeby.